Țara arde și Primăria Sibiu se virtualizează (I)

Carevasăzică, onor Primăria Sibiu decise să își extindă rețeaua informatică, printr-un contract de vreo 600.000 de euro (Capital). Mă rog, articolul în sine e varză, dar am făcut rost de PDF-ul cu cerințele contractului, prin intermediul unui comentariu de la zoso, și m-am apucat de calculat.

Ce-a ieșit, vedeți un pic mai jos.

Dacă ați descărcat PDF-ul, fugiți repede la pagina 29, că de acolo începe distracția. Eu am estimat următoarele prețuri – unde am găsit prețuri oficiale, le-am pus, unde nu, am făcut un calcul sumar din ce am găsit online.

După cum urmează:

3.1.1. Expansion bay EXP-810 pentru DS-4700 (p/n IBM 1812-81A, 16×146 GB FC) 8000 USD
3.1.2. Expansion bay EXP-810 pentru DS-4700 (p/n IBM 1812-81A, 16×500 GB SATA) 6000 USD
3.1.3. DS-4700 bay (p/n IBM 1814-72A, 16 x 146 GB FC, licenta remote mirror) 30000 USD
3.1.4. La fel ca 3.1.1 8000 USD
3.1.5. La fel ca 3.1.3, 2 buc. 60000 USD
3.1.6. SAN Switch (p/n IBM 2005-B16), 2 buc. 15000 USD
3.1.7. IBM x3650, 3 buc. 30000 USD
3.1.8. IBM x3650, 3 buc. 20000 USD
3.1.9. IBM x3650, 3 buc. 20000 USD
3.1.10. Alte servere, 2 buc. 40000 USD
3.1.11. RAID controller, 4 buc. 5000 USD
3.1.12 UPS 1000 VA, 2 buc. 2000 USD
3.1.13.1 Intel Atom n270 clients, 100 buc 30000 USD
3.1.13.2 19″ monitor, 100 buc 10000 USD
3.1.13.3 Tastatura, 100 buc 500 USD
3.1.13.3 Mouse, 100 buc 500 USD
3.2.1. Licenta vSphere 4.0 8 CPU 6000 USD
3.2.2. Licenta vMware View Enterprise 8 CPU, 100 buc 25000 USD

Prețurile includ TVA.

Totalul general pentru hardware bate undeva la 320.000 de dolari. Adică 250.000 de euro. Repet, e un calcul estimativ, marja de eroare este destul de mare, să zic 20%, deci 300.000 euro preț final. Nu iau în calcul eventualele reduceri, aplicabile în special unde este vorba de un număr mare de componente similare (thin clients, monitoare, discuri etc).
Să mai punem încă 50.000 de euro pentru instalare și configurare.
Să punem, într-un final, o dobândă anuală de 20% (aproximativ de două ori rata dobânzii de referință a BNR) pentru cei trei ani în care se face plata, care dă spre un 100.000 de euro.

Tragem linie și adunăm: 300.000 + 50.000 + 100.000 = 450.000 euro
Diferența: 150.000 euro (25% din valoarea proiectului)

Partea a doua vine imediat…

8 răspunsuri to “Țara arde și Primăria Sibiu se virtualizează (I)”

  1. […] o parere avizata asupra afacerii am ajuns aici, multumita lui Vali Petcu si articolului sau de aici. Posted in De prin targ adunate « […]

  2. Multumesc pentru timpul acordat „afacerii” si lamuririle aduse.

  3. A, deci nu am fost singurul nebun care a calculat? 😀

    Mie mi-a dat cu 50.000 de euro mai putin, dar nu asta conteaza. Conteaza ca mentenanta costa 340-390.000 de euro pentru 3 ani (intreg contractul este de 590.000 euro), daca scazi hardware-ul si software-ul.

    Oare ce servicii sunt incluse in banii aia? 🙂

  4. zvoner: tre’ sa traiasca si furnizoru’, nu? Eu am cautat preturile pe net si le-am umflat cam cu 10-20%, dupa care am mai pus inca 20% ca marja de eroare. In lumea reala, probabil preturile ar bate pe la varianta initiala, poate chiar mai mici datorita reducerilor de volum (cand cumperi zece servere poti sa negociezi pretul intr-o anumita marja).
    Tine cont ca nici nu m-am legat de faptu’ ca ei cumpara prin intermediari, cand (daca tot vroiau hardware IBM, si IBM e majoritatea) puteau sa mearga direct la Big Blue si sa intrebe.

    Alta chestie foarte distractiva sunt „specificatiile” pentru oamenii care vor implementa proiectul. Vreti sa facem pariu ca printre ei se vor gasi, absolut accidental, si niste amici / rude / parteneri ai celor care au aprobat cheltuiala? Care-i logica in a specifica in mod explicit „minimum X certificari” (de ce nu X+1 sau X-1) sau „experienta cu management proiecte in valoare de minimum 450.000 euro” (de ce nu 400k sau 500k)?

  5. mihnea Says:

    in ianuarie am stat 3 zile pe licitatia asta.
    va asigur ca pretul total e rezonabil.
    daca nu stergeam calculele la nervi, ofticat fiind ca nu pot participa, va lamuream.

    • E posibil, nu zic nu, eu am facut socotelile cu sumele pe care le-am găsit la îndemână. Dar pe mine mă enervează altceva:
      – Când cumperi 95% echipamente OEM (în cazul de față, IBM), de ce te duci la reseller? Săracu’ reseller n-are cum să vândă mai ieftin decât le obține de la fabricant.
      – Când dai 600k euro pe așa ceva, nu e frumos să și explici de ce? Eu n-am văzut nimic în afară de faimoasele patru rânduri. Alea poate țin la consilieri sau la primar, care n-au lucrat în viața lor cu așa ceva și cad pe spate când aud de virtualizare și de DR, dar nu la cineva care a mai avut de-a face…
      – De ce sunt condițiile de participare atât de restrictive? Ce o interesează pe Primărie câte diplome și certificări au X și Y de la firma Z? Pentru asta există contractul de suport – dacă au făcut treabă proastă, tot firma care i-a trimis are de suferit. Mie tare-mi miroase asta a treabă ”cu dedicație”.

      Și așa mai departe… dacă m-ar interesa direct, probabil fiecare pagină din PDF-ul ăla are ceva atacabil.

      De curiozitate, de ce n-ați putut participa?

  6. mihnea Says:

    exact din cauza certificarilor si autorizatiilor n-am putut participa, trebuia sa ne asociem cu alta firma care a dat inapoi. noi aduceam IBM ieftin din afara, ei aveau restul. n-au vrut sa supere IBM Romania, pe noi ne durea la basca, i-am suparat demult :))

    IBM nu merge direct in licitatii decat foarte rar.
    ca era cu dedicatie e clar, aveau IBM si au vrut in continuare.
    pe langa utilitatea solutiei, intrebarea e de ce Industrial aia?
    m-am uitat in SEAP, ca asta fac toata ziua, sunt insignifianti…

    acum e o licitatie la SRI in care vor lua probabil 60 de buc. de DS5020, acolo a venit Bull.

  7. Eh, dacă tot ești de prin zonă, tare sunt curios care vor fi experții care vor implementa soluția. Mă gândesc că oamenii care îndeplinesc condițiile din PDF pot fi numărați pe degete și nu sunt greu de identificat.

Lasă un răspuns

