Țara arde și Primăria Sibiu se virtualizează (II)

În prima parte am pus unul sub altul costurile estimate ale proiectului și a cam dat ”cu virgulă”, respectiv o diferență de vreo 150.000 de euro față de un calcul bazat pe piața actuală.

Am zis să nu vă înnebunesc cu un articol lung (nu că m-ar citi cineva) și am lăsat partea a doua – necesitatea proiectului – pentru un articol separat.

E interesant că PDF-ul proiectului conține fix PATRU rânduri în care se explică nevoia pentru cheltuirea a mai mult de jumătate de milion de euro.

Faimoasele patru rânduri sunt:
1. Crearea unei infrastructuri de bază pentru virtualizarea serverelor și a stațiilor de lucru
2. Implementarea virtualizării pentru un număr inițial de servere și stații de lucru
3. Implementarea procedurilor de recuperare a datelor în caz de dezastru în cadrul instituției
4. Extinderea și reînnoirea infrastructurii hardware prin înlocuirea unor servere învechite moral.

Și să le luăm pe rând:
1 și 2 – virtualizare.
Există un studiu de caz din care să rezulte că virtualizarea va duce la scăderi semnificative ale costurilor? În câți ani se va recupera investiția?
Care sunt beneficiile directe aduse contribuabililor de această operațiune?
Ce experiență au angajații Primăriei în administrarea și utilizarea unui mediu de lucru de această natură?

3. BC/DR (Business Continuity / Disaster Recovery)
Există un studiu de caz care să compare soluțiile bazate pe replicare la distanță (cum vrea să implementeze acest proiect) cu cele bazate pe stocarea datelor pe un mediu fizic (tape backup / remote vaulting)?
De ce a optat Primăria pentru o soluție completă ”in-house” de BC/DR? Presupun că există și în România firme care oferă servicii de BC/DR în mod shared/colocation.
Este infrastructura Primăriei și a serviciilor atașate complet redundantă, astfel încât să evite apariția Single Points of Failure în cazul unui dezastru care ar afecta sediul central al Primăriei?

4. Singurul lucru pe care îl pot scrie aici este că habar n-am la ce se referă, întrucât nu explică nimeni despre ce echipamente este vorba.

Din punct de vedere personal, mă lasă rece. Nu-mi plătesc taxele în România, nu banii mei se duc pe geam. Nu vând hardware sau software, deci nu am pierdut nicio afacere. Dar urăsc ipocrizia…

Anunțuri

2 răspunsuri to “Țara arde și Primăria Sibiu se virtualizează (II)”

  1. mihnea Says:

    tot eu 🙂
    HP a facut un studiu cu virtualizarea, cam 80% reducea costurile.
    presupun ca la IBM e tot p-acolo, deci pe termen lung merita.
    cu restul nu stiu ce sa zic.

  2. Da, dar conditiile difera enorm de la caz la caz.
    Un studiu de virtualizare pentru un mediu office (cum ar fi, sa zicem, in Primarie) poate sa duca la cu totul alte rezultate decat unul intr-un mediu de suport (gen call-center). Doar ca exemplu, in Primarie se lucreaza 8×5, deci hardware-ul dedicat sta nefolosit 75% din timp (16 ore in timpul saptamanii, 24 in zilele de weekend), pe cand in call-center se lucreaza 24×7 – pe cale de consecinta, as spune ca virtualizarea in Primarie e mai eficienta decat in call-center.
    Repet, e doar un exemplu, eu as fi vrut sa vad un studiu de caz care sa demonstreze ca in situatia asta particulara, cu acele 100 de calculatoare ce vor fi inlocuite de thin clients si masini virtuale, acel „break-even point” va fi inainte de urmatoarea schimbare a echipamentelor si/sau strategiei (citeste: urmatorul biznis pus la cale de „cineva”).
    Parerea mea, hac!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: